Kun je niet zelfstandig met het openbaar vervoer reizen? En heb je ook geen naasten die je kunnen halen en brengen? Ga dan langs bij het inloopspreekuur van jouw wijkteam of plan een gesprek. Wij helpen jou om een geschikte oplossing te vinden voor het vervoer dat je nodig hebt.
Heb je toestemming van het wijkteam (een indicatie) om te reizen met de deeltaxi? Je kunt al jouw taxiritten bestellen bij Mobiliteitscentrale Salders: (036) 760 88 00. Voor taxivervoer buiten Almere kun je bij Valys terecht.
Je mag de mobiliteitspas gebruiken voor de deeltaxi bij:
Je mag het niet gebruiken voor:
Voor ziekenvervoer kun je een machtiging via je zorgverzekeraar aanvragen. Heb je vragen over of hulp nodig bij het verkrijgen van een machtiging van je zorgverzekeraar, mail of bel dan met Tom Salders via tom of 036-7608800. Neem contact op met het wijkteam voor al het vervoer dat niet met de mobiliteitspas mag. @salders.nl
Bij verwijtbaar misbruik kan de rit aan je doorberekend worden en/of kan je mobiliteitspas op verzoek van de gemeente Almere worden geblokkeerd.
Kom je in aanmerking voor de deeltaxi, dan ontvang je een mobiliteitspas met een uniek pasnummer. Deze pas moet je bij je hebben als je gebruikmaakt van de deeltaxi. Met de mobiliteitspas kun je elke dag reizen binnen de regio tussen 08:00 en 24:00 uur.
Je reis moet beginnen of eindigen in Almere. De gereserveerde rit geldt voor maximaal 5 OV-zones. Verder reizen kan, maar kost 20 euro per zone.
Bel voor het reserveren van een rit met 036 – 760 88 00. De telefonist(e) vraagt om de laatste 4 cijfers van jouw pasnummer of naar je geboortedatum. Online kun je boeken door te mailen naar mobiliteit @salders.nl
Reserveer je rit het liefst 24 uur van te voren.
Voor ritten die je regelmatig maakt, bijvoorbeeld elke dinsdag naar je vereniging op vaste tijden, geldt dat je die uiterlijk 1 uur van tevoren moet boeken.
Houdt er rekening mee dat boekingen tijdens de spits extra vertraging kunnen opleveren.
Heb je een rit geboekt, maar is die niet meer nodig? Graag even afmelden! Bel 036 – 760 88 00 en meld de rit af.
De chauffeur van de rit kan maximaal 15 minuten eerder of later komen dan de met jou afgesproken tijd.
Als je dat aangeeft in de mail, laat de chauffeur je vijf tot tien minuten van tevoren telefonisch weten dat de taxi eraan komt.
De totale reistijd kan ongeveer 45 minuten duren. Het kan zijn dat de chauffeur omrijdt als er andere reizigers opgehaald of afgezet moeten worden of als er onverwachte vertraging is. Houd daar rekening mee bij het boeken van de rit.
Stichting Salders Doet beschikt over ervaren krachten, die speciaal zijn opgeleid voor vervoer met meer tijd en aandacht. Ze kunnen ook met u mee om bijvoorbeeld een recept op te halen, je uit de jas helpen of overdragen aan de gastheer of gastdame van het ziekenhuis.
Je betaalt altijd een opstaptarief en een bedrag per kilometer. De kosten zijn gelijk aan het normale OV-tarief. Voor de actuele tarieven zie: salders.nl/deeltaxi
Salders rijdt standaard op factuur. Wil je toch liever contant betalen? Dat kan. Geef dit door per telefoon of per e-mail via tom. @salders.nl
Als je vanwege een aandoening of beperking tijdens de rit (medische) ondersteuning nodig hebt die de chauffeur niet kan bieden, dan moet je een begeleider meenemen. Zonder begeleider kan de chauffeur weigeren je mee te nemen. Deze (verplichte) begeleider reist gratis mee.Je hebt daarvoor wel een indicatie van de gemeente of een NS-begeleiderskaart nodig. Stuur hiervan vooraf een kopie naar mobiliteit@salders.nl
Je mag 1 sociale begeleider meenemen. Deze begeleider betaalt dezelfde eigen bijdrage voor de rit als jij.
Je mag 1 stuk handbagage per pashouder meenemen. Naast de handbagage mag er ook 1 hulpmiddel mee:
Herkenbare hulphonden mogen gratis met je meereizen. Andere dieren alleen in een afgesloten tas/kooi op schoot. Geef bij het reserveren aan dat je een huisdier mee wilt nemen.
Heb je je pas verloren of is de pas gestolen? Dan kun je bij Taxi Salders een nieuwe pas aanvragen. Het laten maken en opsturen van een nieuwe pas kost 15 euro.
Ben je niet tevreden over de service van Taxi Salders, dan kun je een klacht indienen. Dit kan via e-mail naar almere of via telefoon op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur op nummer (088) 777 07 88. @dehave-online.nl
Bureau De Have neemt je klacht in behandeling.
Geef alle persoonlijke wijzigingen (bijvoorbeeld verhuizing, ander telefoonnummer, wijziging indicatie) door aan het mobiliteitslab per telefoon via 036-760 8800 of per mail aan mobiliteit. @salders.nl