Direct naar paginainhoud

Aangepaste bereikbaarheid wijkteams

Heb je vragen over hulp en ondersteuning? Vanwege de coronamaatregelen houden de wijkteams de komende periode nog steeds telefonische spreekuren. Bel 14 036 of vraag online een telefoongesprek aan via het meldingsformulier van de wijkteams. Als je dat wilt, kan in overleg jouw afspraak plaatsvinden bij het wijkteam op kantoor. Hierbij houden we ons aan de coronarichtlijnen. In september hopen wij weer te kunnen starten met de inloopspreekuren.

Wacht niet als je iets wilt bespreken, de wijkteams zijn de hele zomer bereikbaar.

Kun je niet zelfstandig met het openbaar vervoer reizen? En heb je ook geen naasten die je kunnen halen en brengen? Ga dan eens langs bij het inloopspreekuur van jouw wijkteam of vul het meldingsformulier van de wijkteams in (te vinden op de pagina 'Folders en formulieren'). Wij helpen jou om een geschikte oplossing te vinden voor het vervoer dat je nodig hebt.

Voorkomen verspreiding coronavirus in de deeltaxi

Taxibedrijf Salders houdt zich aan de adviezen van het RIVM om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dit betekent het volgende:

  • Taxi Salders houdt zich aan het landelijke protocol veilig zorgvervoer.
  • Bij vervoer met een personenauto of een taxibus mogen op alle beschikbare plekken passagiers zitten.
  • Alle passagiers en de chauffeur dragen verplicht een mondkapje.
  • Je krijgt het verzoek om de rit op rekening te betalen. Zo hoef je geen contant geld uit te wisselen met de chauffeur en kun je voldoende afstand houden.
  • De chauffeurs vermijden fysiek contact met passagiers voor, tijdens en na de rit.

Was je handen voor de rit en hoest of nies in de binnenkant van je elleboog. Laat papieren zakdoekjes niet achter in de taxi. Heb je zelf klachten of heb je een huisgenoot met klachten (hoesten, verkoudheid, benauwdheid, koorts)? Maak dan GEEN afspraak voor de deeltaxi of annuleer jouw bestaande afspraak.

Hoe het werkt

Heb je toestemming van het wijkteam (een indicatie) om te reizen met de deeltaxi? Je kunt al jouw taxiritten bestellen bij Mobiliteitscentrale Salders: (036) 760 88 00. Bekijk de flyer van Salders (pdf, 0,414 Mb) voor meer informatie over de dienstverlening.

Voor taxivervoer buiten Almere kun je bij Valys terecht.

Wat mag wel en wat mag niet met de mobiliteitspas (iedere dag 08:00 – 24:00)

WEL:

  • Alle ritten naar sociale contacten
  • Boodschappen doen
  • Bezoek (geen behandeling) in het ziekenhuis
  • Naar fysiotherapie zonder rolstoel
  • Naar vrijwilligerswerk

Je reis moet beginnen of eindigen in Almere. De gereserveerde rit geldt voor maximaal vijf OV-zones. Voor taxivervoer verder dan vijf OV-zones of 25 kilometer vanaf jouw woonadres kun je Valys aanvragen.

NIET:

  • Naar de fysiotherapie met rolstoel (machtiging nodig van jouw zorgverzekeraar)
  • Naar de dagbesteding
  • Naar het werk
  • Ziekenvervoer (machtiging nodig van jouw zorgverzekeraar):
    • Voor nierdialyse
    • Voor chemotherapie, immuuntherapie of bestraling
    • Wanneer je ter plaatse uitsluitend per rolstoel/scootmobiel kunt verplaatsen

Voor de machtiging voor ziekenvervoer kun je contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar. Ook bij vragen kun je terecht bij jouw verzekeraar. Voor het ziekenvervoer betaal je een eigen bijdrage.

Een klacht indienen

Bent je niet tevreden over het vervoer met de deeltaxi uitgevoerd door Taxi Salders? Dan kun je een klacht indienen via onafhankelijk klachtenbureau De Have. Dit kan:

Bekijk ook het informatiekaartje (pdf, 0,292 Mb) van klachtenbureau De Have.